Læringsmiljø

Gruppeordningen består af 10 grupper/klasser, der rummer mellem 5-10 elever. Gruppeordningen er placeret i den ene ende af Borgerskolen, og har egen skolegård.

Vi anvender skolens faglokaler, hvor det er hensigtsmæssigt. Indskoling/mellemtrin har lokaler i stueetagen og udskoling oppe. I udskolingen har eleverne selv været med til at indrette et ungemiljø på gangen, hvor de unge kan være sammen i pauser.

De fysiske rammer i gruppe/klasselokalet består af individuelle arbejdsstationer samt et fælles bord. I de fleste af klassens timer er der tilknyttet en eller to faste pædagoger samt en-to lærere, som er gennemgående voksne. I udskolingen er det i nogle fag faglærere fra andre grupper eller almenskolen, der varetager undervisningen.

Vi har et tæt samarbejde med PPR (pædagogisk psykologisk rådgivning) Gruppeordningen har fire faste psykologer tilknyttet. Herudover har Gruppeordningen en fuldtids specialpædagogisk vejleder ansat, som er tilknyttet alle grupper/klasser.

Læringsmiljø