10. klasse

LINIE 10

10. klasse er et rigtig godt uddannelsestilbud til dig, som efter 9. klasse har brug for at få lidt mere styr på det faglige – og blive helt klar på hvilken ungdomsuddannelse du skal vælge.

LINIE 10 (Høje-Taastrup Kommunes 10.-klassecenter) oplever du et skoleår, hvor du bliver mødt med udfordringer og krav med mulighed for at:

• blive fagligt dygtigere
  • udvikle din selvstændighed
  • blive mere moden
  • blive mere sikker på dine fremtidige valg
  • blive klogere på dine mange uddannelsesmuligheder

Udover at blive undervist i fagene dansk, engelsk og matematik tilbyder vi blandt andet linjefagene sport, mesterkok, e-sport, billedkunst, mediefag og værkstedsfag. Du har også mulighed for at vælge tysk og fysik.

Vi har ikke kun fokus på at udvikle dine faglige kompetencer – vi bruger også meget energi på at udvikle dine personlige og sociale kompetencer. Naturligvis i samarbejde med dig!

Du kan læse meget mere om LINIE 10, fagene, linjefagene og vores mange andre spændende tilbud i vores online brochure på https://linie10.aula.dk.

Du har også mulighed for at se en lille video, hvor vores nuværende elever fortæller om deres år på LINIE 10 – klik HER

Vi glæder os til at se dig J

Allan Kierkegaard

skoleleder