Kvalitetsrapport

Borgerskolen er en af Taastrups ældste folkeskoler. Skolen er fra 1901 og har i perioden 2010 til 2013 gennemgået en stor renovering og ombygning.

Skolen er beliggende i et roligt og grønt område i Taastrup. Den er 3-sporet med ca. 800 elever fordelt på 30 klasser samt 10 gruppeordningsklasser. Derudover er der en skolefritidsordning, hvor ca. 250 af skolens elever går.

Personaledelen udgør ca. 120 medarbejdere.

Borgerskolen er en folkeskole, som skal optage de børn, der bor i skolens distrikt. Derudover er det muligt for forældre til elever fra andre skoledistrikter at søge om skolegang på skolen, hvis det er i overensstemmelse med den kommunalt vedtagne skoleplan.

Børnene er mellem 5 og 6 år, når de starter i 0. klasse, og kan gå på skolen, til de som 15 - 16. årige går ud af 9. klasse. Børn i 0. - 3. klasse har mulighed for at gå i skolens SFO, hvor der er kommunal pladsgaranti.

Fra 4 til 9. klasse har børnene mulighed for at gå i den lokale klub "Impulsen".

I skoleåret 2017/2018 indgik Borgerskolen et samarbejde med UNICEF med henblik på at gøre Borgerskolen til en "Børnerettighedscertificeret skole". Pr. 1. august 2018 har skolen opnået denne status.

Borgerskolen er i gang med år to i det kommunale projekt Fremtidens skole med fokus på 21. Century skills og projektbaserede læringsforløb. Der er etableret udviklingsgrupper som inspirerer og vejleder personalet i processen.

Borgerskolen har en sund økonomi og en høj medarbejdertrivsel. Skolen har et godt omdømme i lokalområdet og søges af mange forældre uden for skoledistriktet.

Læs hele rapporten her:

Kvalitetrapport 2019-20 Borgerskolen.PDF

Shape Created with Sketch.